طراحی داشبوردها فرایندی پیچیده است. براحتی ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که خروجی و نتیجه اطلاعات را به غلط نمایش دهد و از آنجا که داشبوردها مبنای تصمیم گیری های مدیریتی هستند در نتیجه می تواند آثار نامطلوبی را بجای بگذارد. در ادامه امکاناتی را که در طراحی داشبورد باید از آنها استفاده کرد و اشتباهاتی که باید از آنها دوری کرد را آموزش خواهیم داد. هر طراح داشبورد باید بداندنیازهای اطلاعاتی و حیاتی سازمان کدامند؟ شاخصهای مناسبی برای اندازه گیری آنها تعریف نماید در بازه های زمانی مناسب دیتاهای مرتبط با این شاخصها را جمع آوری کرده و داشبورد کسب و کار را بروزرسانی نماید.
داشبوردها باید Jump to Eye باشند. یعنی مدیران بتوانند با یک نگاه کلیتی از وضعیت شاخصهای مورد نظر را دریافت کنند. یک طراح حرفه ای داشبورد باید بتواند دسترسی افراد را به قسمتهای مختلف فایل محدود سازد طوریکه کسی نتواند به دیتاهای پشتیبان دسترسی پیدا کرده و در آن دخل و تصرف نماید. یک داشبورد خوب علاوه بر نمایش آنچه بدنبالش هستیم باید به لحاظ ظاهری نیز زیباباشد. در ادامه نکات کلیدی و ابزارها و فرمولهای مورد استفاده در طراحی داشبوردها را آموزش خواهیم داد:
- نکاتی کلی در خصوص طراحی داشبوردهای عملکرد
- یک داشبورد خوب باید دارای چه نوع اطلاعاتی باشد؟
- نمودارهایی که حتما باید در داشبورد از آنها استفاده کرد؟
- نقش PivotTable و Pivot Reporting در طراحی داشبورد
- فرمولهای کلیدی و پیشرفته اکسل در طراحی داشبوردهای کسب و کار
- نقش Conditional Formatting در داشبوردهای کسب و کار
- کاربرد Form Control ها در طراحی داشبوردهای کسب و کار
در آینده در خصوص هر یک از این مفاهیم بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
با تشکر از مطالب عالی و وقتی که برای آموزش می گذارین. واقعا ممنونم
از اظهار لطفتون ممنونم
سلام
ممنون بابت داشبورد ها و بحث آموزششون
واقعا کاربردی بود.